About elephants, frogs, a lion and a tooth

30 juli 2019 - Nuwara Eliya, Sri Lanka

Sigiriya was heerlijk. Prachtige accommodatie, slapen met zicht op de leeuwenrots en de jungle. We hebben ook wildlife in onze badkamer, 3 kikkers amuseren zich er kostelijk 😀

De leeuwenrots... +1200 trappen naar omhoog... geen probleem! Spannend naar omhoog. Mooie uitzichten. Grote leeuwenpoten en eeuwenoude restanten van boeddhistische tempels onderweg. Swa's n°1 activiteit.

Dambulla= terug met trappen naar omhoog naar indrukwekkende grottempels. Hoe deden ze het toch... Wij zijn onder de indruk. Lou ontleedt de hand- en voetgebaren van Boedha (de meeste zittende zijn biddend of mediterend, de liggende zijn slapend of stervend... en sorry Lou, de rest vd gebaren kennen wij ook niet). Swa gaat op zoek naar de waterkanalen. Die van de leeuwenrots intrigeerden hem zodanig, dat hij ons nu op elke rioolbuis wijst.

Grappig, reizen met die 2...

De dag erna gaan we via een jeepsafari olifanten spotten. Lou geniet met haar vriendinnetje Liv (de 5de Liv al die ze kent 😯). De 'gathering' noemt het... bepaalde momenten op het jaar komen ze met meer dan 100 olifanten samen tijdens droogseizoen. Check!

Kandy is de volgende stop. Kids zijn moe. We gaan nog op zoek nr de tand van Boeddha (zijn haar had hij achtergelaten in een tempel nabij Nilavelli -bezocht maar ook niet gezien-) maar het gouden kistje met die tand in de -alweer- prachtige tempel blijft dicht.

We genieten van ons hotel met zwembad en kruipen er vroeg in... Roadtrippen en pittige wandelingen voor de boeg!

Ayu bowan (long life), zoals ze hier zeggen...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. René Callens:
    30 juli 2019
    Heel mooi verhaal zullen wel weten wat te vertellen als ze terug thuis zijn Opa Oma
  2. Grote zus en schoonbroer:
    30 juli 2019
    Weer een nieuw verhaal, waarbij wij ook versteld staan. Is voor Lou en Swa ook heel indrukwekkend. Vele groetjes.