Tot aan de wolken en terug

5 augustus 2019 - Nuwara Eliya, Sri Lanka

We zijn de bergen ingetrokken...

Deel 1 met de tuktuk. Ons initieel plan om vanaf nu met het openbaar vervoer verder te reizen hebben we verlaten. De lokale stops, de vergezichten en de verbaasde gezichten vd locals, wanneer ze allemaal wittekopjes in de tuktuk zien, zijn heerlijk! We stoppen aan de super smalle en hoge Gampola tempel (oma zou hier niet opdurven, volgens de kids... en ik weet zeker van niet 😉), een botanische tuin met veeeel monnikken, theeplantages en de theefabriek, lokale restaurantjes zonder bestek, watervallen langs de weg en we parkeren ons waar mogelijk voor foto's van de prachtige vergezichten.

Hoog in de bergen is het voor het eerst koud. We slapen in een homestay die zelfs wat weg heeft van een Zwitserse chalet. We wagen ons aan een 9,5 km verre wandeling naar Worlds End, een hoogvlakte die abrupt tot een einde komt, met kliffen van 800 m en oneindige vergezichten. Wij zien enkel mist ipv vergezichten, terwijl de hele wandeling nochtans zonnig was. Swa is enthousiast: 😯 we zijn helemaal tot de wolken gestapt... Wij daarmee ook. Prachtige wandeling en beiden heel flink alles zelf gestapt!! Na de wandeling even naar de lokale speeltuin, helemaal compleet, met treintje en al!

Deel 2: de echte trein! De mooiste treinreis ter wereld zeggen ze. We stappen op de trein voor een 3,5u durende rit met rotswanden, watervallen, prachtige vergezichten, locals op de sporen,... Terecht! We zaten ook op de allerlaatste stoeltjes van de trein met een glazen achterwand, je mocht uit de deuren en ramen hangen en de kids mochten een bezoekje brengen in de locomotief. Topdag! Tuktuk werd gecharterd en stond netjes op ons te wachten in Ella...

Ella... een gezellig toeristisch bergdorpje. We gaan naar de nine arch bridge om de trein nog eens vanop afstand te zien passeren, bergje beklimmen, spijtiggenoeg wogen de kids te weinig voor de deathride over de vallei, pachtige vergezichten, watervalletje... Ook de homestay blijft ook bij... Swa is er bijzonder goed bevriend met de 5-jarige dochter, Lou raakt wat ziek en slaapt bij, wij chillen op ons terras met jungle gevoel (apen inbegrepen!).

We spreken een 2de keer af met mijn oud-collega die ook met haar gezin een  rondreis door Sri Lanka maakt. Gezelligheid troef!

Deel 3: weer tuktuk, met... je kan het al raden... rechtdoor tot aan de surfbeach vlakbij een nationaal park in het Oosten. Eén stopje is noemenswaardig: Budurawala, metershoge Boedhabeelden uit rotsen gehouwen...

Surf-chill vibes to all of you

😎😘

1. René Callens:
    5 augustus 2019
    Mooi verhaal en prachtige foto's oma en opa
  2. Tante Jo en Nonkel Georges:
    5 augustus 2019
    Weer mooie en leuke dingen,zo kun je bij ons niet op de trein!🤭
  3. Bernice martens:
    5 augustus 2019
    Duidelijk genieten met een vette D en G. Groot gelijk. 😋 Wat jullie gehad hebben, kan niemand afpakken. 👍💪
  4. Marleen:
    5 augustus 2019
    Wat een ervaring. Om nooit te vergeten! Geniet ervan!
  5. Katrijnenco:
    6 augustus 2019
    Nog veel plezier. De kids hadden een derde ontmoeting wel zien zitten. Grtjs uit Galle. We hebben nog geen regen gezien....
  6. René Callens:
    6 augustus 2019
    Amai, zoveel verschillende indrukken. De kinderen gaan er zeker nog lang over napraten. Wij genieten nu van de foto's. Dikke knuffels .
  7. Grote zus en schoonbroer:
    7 augustus 2019
    Opnieuw prachtige verhalen en indrukwekkende foto's. Zeker een prachtige reis voor jullie en de kinderen.
    Zullen er lange tijd kunnen over napraten .
    Geniet nog verder, en vele groetjes. 😘